Pracovní skupiny MAP IV
PS jsou rovnoměrně složeny ze zástupců zřizovatelů, ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů. PS mohou mít vytvořeny pracovní podskupiny.
- schází se min. 4 x ročně
- aktivně se podílejí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
- tvoří návrh aktivit pro roční akční plány a aktivity v rámci implementace MAP následně realizují
1. PS Financování
Obsahem práce PS je:
- připravuje podklady pro rozhodování ŘV
- tvoří systém pro reportování výstupů PS (garant PS je zpravodajem)
- plánuje náklady na realizaci akčních plánů – dle výstupů z PS
- identifikuje finanční zdroje pro realizaci aktivit
- rozvoj kapacit a financování škol (optimální využití odborných kapacit)
- financování aktivit SR MAP/akčních plánů
- prioritizace investičních záměrů
- posílení spolupráce různých aktérů (vč. podnikatelů)
- poradenství a administrativní servis – sdílení právních, ekonomických, poradenských služeb, podpora v oblasti IT, účetnictví, administrativní, BOZP, podpora poradenských služeb
- efektivní financování škol
- společný postup při nákupu energií apod.
Řeší témata, která pomohou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.
2. PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí
Obsahem práce PS je:
- výměna zkušeností a odborných znalostí o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků.
- aktivně se podílí na procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
- projednává podklady a dokumenty v rámci tvorby/aktualizace MAP
- spolupracuje s PS Financování
3. PS Rovné příležitosti
Obsahem práce PS je:
- řešení přechodů ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ; ZŠ/SŠ; ZŠ/víceletá gymnázia
- vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuse o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol
- posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělávání
- vytváří popis stávajícího stavu problematiky rovných příležitostí v území, popis příčit (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu
- iniciuje a podporuje spolupráci vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka