Místní akční plán vzdělávání
na území ORP Zábřeh IV

“Učíme děti, ne předměty”

Pracovní skupiny

Pracovní skupiny MAP IV

PS jsou rovnoměrně složeny ze zástupců zřizovatelů, ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů. PS mohou  mít vytvořeny pracovní podskupiny.

  • schází se min. 4 x ročně
  • aktivně se podílejí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
  • tvoří návrh aktivit pro roční akční plány a aktivity v rámci implementace MAP následně realizují

1. PS Financování

Obsahem práce PS je:

  • připravuje podklady pro rozhodování ŘV
  • tvoří systém pro reportování výstupů PS (garant PS je zpravodajem)
  • plánuje náklady na realizaci akčních plánů – dle výstupů z PS
  • identifikuje finanční zdroje pro realizaci aktivit
  • rozvoj kapacit a financování škol (optimální využití odborných kapacit)
  • financování aktivit SR MAP/akčních plánů
  • prioritizace investičních záměrů
  • posílení spolupráce různých aktérů (vč. podnikatelů)
  • poradenství a administrativní servis – sdílení právních, ekonomických, poradenských služeb, podpora v oblasti IT, účetnictví, administrativní, BOZP, podpora poradenských služeb
  • efektivní financování škol
  • společný postup při nákupu energií apod.

Řeší témata, která pomohou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.

2. PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí 

Obsahem práce PS je:

  • výměna zkušeností a odborných znalostí o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků. 
  • aktivně se podílí na procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP 
  • projednává podklady a dokumenty v rámci tvorby/aktualizace MAP 
  • spolupracuje s PS Financování 

 3. PS Rovné příležitosti

Obsahem práce PS je:

  • řešení přechodů ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ; ZŠ/SŠ; ZŠ/víceletá gymnázia 
  • vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuse o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol 
  • posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělávání 
  • vytváří popis stávajícího stavu problematiky rovných příležitostí v území, popis příčit (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu 
  • iniciuje a podporuje spolupráci vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka 

 

Aktuality

Naši partneři